Papierowe opakowania – nowy trend w pakowaniu alkoholi

Papierowe opakowania – nowy trend w pakowaniu alkoholi

Papier to przyszłość. Ile razy słyszeliśmy “nie marnuj papieru, od tego giną drzewa”? Ja nie potrafię zliczyć. Czy jednak marnowaniem papieru nie jest generowanie ogromnych ilości słomek z tego surowca, opakowań, papierowych kubeczków, czy nawet papieru toaletowego? Okazuje się, że nie, o ile tylko są wykonane z pochodzącego z recyklingu papieru!

Najnowszym trendem, który opiszę dla was pokrótce w dalszej części tego tekstu, jest produkcja papierowych opakowań do produktów płynnych. Zdziwiony? Przypominają ci się wszystkie rozmoczone papierowe słomki, z których byłeś zmuszony pić? Niesłusznie!

Coca-Cola – sto lat za innymi markami

Coca-Cola w 2020 roku ogłosiła, że do 2030 roku będzie całkowicie neutralna klimatycznie, a jej butelki nie będą wyrządzały szkody środowisku. Całkiem odważna deklaracja jak na tak olbrzymią firmę, której najważniejszy produkt sprzedawany jest w metalowych puszkach i plastikowych butelkach. Jednym z środków do osiągnięcia tego celu, ma być… zmiana opakowań na papierowe. Póki co firma podpisała umowę o współpracy z duńskim start-upem – Paboco, którego największą ambicją jest stworzyć całkowicie biodegradowalne opakowanie na kosmetyki, napoje i alkohole. Opakowanie ma się nazywać Paper Bottle (jakże kreatywnie), a wszystkie sprzedawane butelki mają być produkowane z papieru do 2025 roku. Imponujące prawda? Otóż nie do końca – Coca-Cola w tym przypadku jest przysłowiowe “sto lat” za innymi markami!

Inni giganci w ekologicznych butelkach

Coca-Cola nie odkryła niczego nowego decydując się na papier. Pierwszy w podjęciu tej radykalnej decyzji, był jeden z bardziej znanych producentów alkoholi – Johnie Walker, który ogłosił w roku 2020, że wprowadzi do powszechnego obrotu ten typ butelek już w 2021 roku. Zmiana będzie dotyczyła z marszu wszystkich produktów. Opakowania zapowiadane przez markę są bardzo designerskie, a niektórzy twierdzą nawet, że ładniejsze niż dotychczas używane.

Innymi markami, dążącymi do stawania się “zielonymi” są np.:

  • Carlsberg – deklarujący produkcję butelek wyłącznie ze sprawdzonych źródeł, w pełni biodegradowalnych i ekologicznych. W bliskiej przyszłości mają być przygotowywane z błonnika.
  • McDonald’s – bardzo symboliczna zmiana polegająca na eliminacji słomek plastikowych. Największym zarzutem jest jednak to, dlaczego firma deklaruje bycie eko, skoro dalej używają plastikowych wieczek?

Wiele firm dąży do bycia bardziej “eco-friendly”. Należy jednak rozróżnić te, które faktycznie podejmują sensowne działania, a które robią to typowo w kategoriach wizerunkowych. O ile te pierwsze należy docenić, o tyle działania tych drugich należy ocenić w kategorii niezbyt udanej reklamy. Papier, o ile tylko pochodzi z recyklingu, jest najlepszym przyjacielem naszej planety!

Wakacje w stylu slow travel – gdzie odpocząć w zgodzie z naturą?

W dobie szybkiego tempa życia i nieustannego pośpiechu coraz więcej osób zaczyna dostrzegać wartość w podróżach, które pozwalają na prawdziwy…

rozdzielnice elektryczne

Co warto wiedzieć przed zainstalowaniem rozdzielnicy elektrycznej?

Czy wiesz, że rozdzielnice elektryczne muszą być instalowane zgodnie z normami bezpieczeństwa? Regulują one między innymi wysokość montażu oraz wymogi…

Jak zostać asystentem medycznym?

Zawód asystenta medycznego zyskuje na popularności. To nie tylko satysfakcjonująca praca, ale również zawód, który zapewnia stabilność zatrudnienia i możliwość…