Czy film reklamowy to odpowiedni sposób promocji Twojej marki?

Czy film reklamowy to odpowiedni sposób promocji Twojej marki?

Filmy reklamowe z pewnością kojarzą nam się z dużymi firmami, które prześcigają się w pomysłach, nowych formach i spektakularnych efektach. Czy mała firma także może pozwolić sobie na stworzenie filmu reklamowego? Jakie rezultaty przyniesie?

Film reklamowy – co warto wiedzieć?

Wiele przedsiębiorców inwestuje w tradycyjne formy reklamy, większość z nich nie myśli nawet o stworzeniu filmu reklamowego, a to doskonała okazja do zaangażowania klienta, przekazania informacji w zupełnie nowej formie i zainteresowania naszymi produktami oraz usługami. Film reklamowy może pokazywać działanie Twojej firmy, przybliżyć odbiorcy proces produkcji lub realizacji zamówienia, pokazywać pracowników, a także usługi i produkty w zupełnie nowej i atrakcyjnej formie. Przed decyzją o zleceniu realizacji filmu reklamowego warto zadać sobie kilka pytań, które pozwolą nam na określenie, czy to wideo jest nam potrzebne i przyniesie oczekiwane rezultaty.

Jaki jest cel filmu reklamowego?

Przed podjęciem decyzji o realizacji filmu reklamowego warto określić jego cel: prezentacja określonego produktu, wykreowanie lub umocnienie wizerunku marki, ukazanie procesu produkcyjnego lub promocja.

Grupa docelowa filmu reklamowego

Tworząc film reklamowy musimy dokładnie określić do kogo będzie on kierowany. Od tego zależy jego forma, przekaz, język, którym posługują się bohaterowie, miejsce jego wyświetlania. Odpowiednie dopasowanie formy materiału do odbiorców pomoże nam w osiągnięciu założonego celu.

Call To Action

Film reklamowy, tak jak każde inne działanie marketingowe, musi mieć swoje wezwanie do działania: zakup, wizyta na stronie, przyjście do placówki, wypełnienie formularza, telefon.

Budżet i długość emisji

Przed podjęciem decyzji o realizacji filmu reklamowego warto także pomyśleć o budżecie, który możemy na niego przeznaczyć. Jeżeli chcemy stworzyć wciągający i opowiadający historię profesjonalny film reklamowy warto zatrudnić specjalistów, którzy posiadają nie tylko odpowiedni sprzęt, ale także doświadczenie i wiedzę. W wielu kwestiach możemy liczyć na ich pomoc oraz poradę.

Czy warto stworzyć film reklamowy?

Wbrew pozorom nie musimy tworzyć filmu reklamowego do TV. Większość firm nie może pozwolić sobie na wyświetlanie ich reklam w popularnych kanałach telewizyjnych. To jednak nie oznacza, że stworzenie filmu reklamowego nie ma sensu. Dlaczego warto go stworzyć?

  1. Film reklamowy możesz umieścić na wielu stronach oraz kanałach: Twojej stronie, Facebook’u, Instagramie, kanale Youtube, Vimeo;
  2. Swój film reklamowy możesz wykorzystać jako atrakcyjną i świeżą formę reklamy;
  3. Film reklamowy pozwala na szybkie przekazanie informacji odbiorcy, dodatkowo może robić to w atrakcyjnie wizualny sposób. Ta forma jest bardziej atrakcyjna od tekstu i chętniej oglądana przez widzów.
  4. Filmy przyciągają i zwracają uwagę –filmy mają wyższy współczynnik klikalności w wyszukiwarce Google od jakichkolwiek innych rodzajów zawartości.
  5. Filmy reklamowe skuteczniej przyciągają uwagę odbiorców. Jeżeli umieścimy go na naszej stronie to sprawimy, że użytkownik zostanie na niej na dłużej, a także chętniej zapozna się z pozostałą treścią.
  6. Filmy reklamowe pozwalają na przyjrzenie się z bliska Twojemu produktowi, usłudze oraz firmie. W atrakcyjny sposób możesz dokładnie opowiedzieć o swoim produkcie i zachęcić odbiorcę do jego zakupu.
  7. Atrakcyjny firm reklamowy pozytywnie wpływa na wizerunek Twojej firmy. Profesjonalne wideo sprawia, że Twoja marka jest lepiej zapamiętywana i postrzegana przez potencjalnych klientów.

Film reklamowy to doskonała forma promocji dla każdej marki. Należy jednak przemyśleć jego cel, grupę docelową oraz formę, aby odnieść sukces. W tym przypadku warto także zdać się na specjalistów.