Ranking kont firmowych – dlaczego warto z niego skorzystać?

Są różne sposoby na wybór produktu finansowego dla firm – czy to konta bankowego, czy na przykład pożyczki lub kredytu. Jedni idą prosto do oddziału banku, z którym już mieli do czynienia, część osób sama porównuje poszczególne oferty, a jeszcze inni korzystają z dostępnych w Internecie darmowych narzędzi, takich jak specjalne rankingi.

W tym materiale chcielibyśmy skupić się na tym ostatnim przypadku, a więc na rankingach – dokładniej mówiąc, rankingach kont firmowych. Odpowiemy między innymi na pytanie, dlaczego warto z takich rankingów korzystać (i z których).

Dlaczego opłaca się korzystać z rankingu kont firmowych?

Większość polskich banków ma w swojej ofercie co najmniej po 2-3 różne konta dla firm, a tego typu instytucji jest w naszym kraju niemało. Gdyby więc ktoś chciał po kolei wchodzić na strony internetowe każdego z nich i ręcznie porównywać parametry poszczególnych kont, taka operacja mogłaby zająć nawet kilka godzin. To spora ilość czasu, a czas to przecież coś, czego przedsiębiorcom niemal zawsze brakuje.

Decydując się na skorzystanie z rankingu kont firmowych, uzyskuje się dostęp do listy topowych ofert, zebranych w jednym miejscu wraz z najważniejszymi parametrami każdej z nich. Często jest także opcja szybkiego podejrzenia oceny (np. wyrażonej w formie gwiazdek) każdej z nich. Dzięki temu można już w kilka minut wybrać kilka najbardziej interesujących opcji i tylko z nimi zapoznawać się bardziej szczegółowo, co pozwoli oszczędzić ogromną ilość czasu, a przy tym mieć pewność, że wybierze się maksymalnie korzystne rozwiązanie.

Jaki ranking kont firmowych wybrać?

Wybierając konto firmowe ranking, będzie nieocenioną pomocą, o ile spełni kilka istotnych warunków. Po pierwsze, jego przygotowaniem nie mogą zajmować się przypadkowe osoby, a muszą to być specjaliści z wiedzą i doświadczeniem w zakresie finansów oraz bankowości. Dzięki temu nie będzie ryzyka, że na stronie będą znajdować się błędy merytoryczne, mogące utrudnić użytkownikom znalezienie optymalnego konta.

Po drugie, znajdujące się w rankingu oferty i wszystkie informacje z nimi związane powinny być jak najbardziej aktualne. Oferty banków zmieniają się jak w kalejdoskopie, a sugerowanie się przestarzałymi informacjami może w najlepszym wypadku doprowadzić do straty czasu (bo ostatecznie okaże się, że konta na takich warunkach założyć już nie można), a w najgorszym do wybrania nieodpowiedniej, mało korzystnej propozycji.

Dobry ranking powinien być ponadto łatwy w nawigacji, a także przejrzysty i zrozumiały dla odbiorców.