Social commerce to nic innego jak handel społecznościowy, a zarazem jeden z najszybciej rozwijających się kanałów sprzedaży. Jego szczególny wzrost zauważyć można było na początku pandemii. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, Shopify umożliwia prowadzenie sprzedaży w najpopularniejszych social media. Jak sprzedawać na TikToku?
Czym jest TikTok?
TikTok została wydany we wrześniu 2016 roku. Jest to aplikacja mobilna, której główna funkcjonalność opiera się na możliwości wysyłania bardzo krótkich materiałów wideo o zróżnicowanej tematyce, np. lip-syncy, występy komediowe, pokaz umiejętności czy wszelkiego rodzaju tutoriale (filmiki instruktażowe). Możliwe jest także prowadzenie relacji na żywo, znanych z innych social media. W 2020 roku TikTok stanowił najbardziej popularną, najczęściej pobieraną na świecie aplikację, z której korzysta na całym świecie ponad 3 miliardy ludzi. Prawie połowa użytkowników to osoby młode, w wieku od 16 do 24 lat. Stanowią często grupę docelową różnorodnych sklepów internetowych, przez co Shopify postanowił umożliwić prowadzenie sprzedaży za pomocą tej platformy. To jedno z najnowszych, a przy tym najbardziej innowacyjnych, rozwiązań w zakresie e-commerce w Polsce. Sklep Shopify dobrze znają specjaliści z WeCanFly.pl, dlatego pomogą oni swoim klientom zdobyć grono klientów, także na TikToku.
Jak działa sprzedaż przez Shopify na TikToku?
Wykorzystanie potencjału, który drzemie w social commerce wymaga podjęcia konkretnych działań. Jakie możliwości dla sprzedawców daje współpraca sklepu Shopify z TikTokiem? Przede wszystkim jest to możliwość szybkiego i prostego tworzenia natywnych reklam, czyli takich, które są zaadaptowane do stylistyki i standardów danych mediów, w tym przypadku TikToka. Naturalnie dopasowują się do treści, które użytkownik sam wybiera i przegląda, nie mają one charakteru inwazyjnego, przez co stanowią bardziej przekonującą formę. Dzięki One-Stop-Shop możliwe jest nie tylko tworzenie wydajnych kampanii, ale i także kierowanie ich do określonej, wybranej grupy docelowej oraz śledzenie skuteczności. TikTok Pixel umożliwia funkcjonalne sprawdzanie konwersji i retargetowanie użytkowników. Warto zaznaczyć, że wszystkie działania prowadzone są bezpośrednio z panelu dostępnego po zalogowaniu się do platformy e-commerce.
Dodatkową opcją jest możliwość oznaczania linkami produktów, które pokazane zostały w video na TikToku. W (niedalekiej) przyszłości planowane jest umożliwienie prowadzenia mini-sklepów na profilach TikTokowych, które będą automatyzmie łączyły się ze sklepem internetowym podczas dokonywania transakcji.
Z jakimi innymi platformami można zintegrować Shopify w ramach social commerce?
TikTok jest najnowszym, ale nie jedynym kanałem sprzedaży, który może zostać w szybki i łatwy sposób połączony z Shopify. Pierwszymi z nich były aplikacja zakupowa Shop oraz platformy sprzedażowe Amazon i eBay. Dodatkowo sprzedaż możliwa jest za pomocą przycisku zakupu, który można osadzić na dowolnych stronach internetowych oraz blogach. W kwestii social media, sprzedaż dzięki Shopify może być prowadzona na: Facebooku, Messengerze, Instagramie oraz Pintereście. Warto zaznaczyć, że wszystkie te kanały oraz działania na nich „rządzą się swoimi prawami”, dlatego wszelakie podejmowane kroki warto skonsultować ze specjalistami z tego zakresu.