Komunikacja jest po prostu aktem przekazywania informacji z jednego miejsca do drugiego, czy to werbalnie (za pomocą głosu), pisemnie (za pomocą mediów drukowanych lub cyfrowych, takich jak książki, czasopisma, strony internetowe i wiadomości e-mail), wizualnie (za pomocą logo, map, wykresów lub wykresy) lub nie werbalnie (za pomocą języka ciała, gesty i ton i wysokość głosu).
Jak dobrze te informacje mogą być odbierane i przesyłane jest miarą tego, jak dobre są nasze umiejętności komunikacyjne.
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych może pomóc we wszystkich aspektach życia, od życia zawodowego do spotkań towarzyskich i wszystko co pomiędzy. Możliwość przekazywania informacji precyzyjnie, jasno i zgodnie z przeznaczeniem, jest istotną umiejętnością życia i coś, o należy pominać. Nigdy nie jest za późno, aby pracować nad swoimi umiejętnościami komunikacyjnymi i tym samym poprawić jakość życia.
Profesjonalnie, jeśli starasz się o pracę lub szukasz promocji u obecnego pracodawcy, to prawie na pewno muszisz wykazać dobre umiejętności komunikacyjne. Na przykład, zdolność do: mówią odpowiednio z wieloma różnymi ludzimi, przy jednoczesnym zachowaniu dobrego kontaktu wzrokowego, wykazywać urozmaicone słownictwo i dostosować swój język do odbiorców, skutecznie słuchać, przedstawić swoje pomysły odpowiednio, pisać jasno i zwięźle i dobrze pracować w Grupach od wszystkich wymaga się dobrych umiejętności komunikacyjnych. Wiele z nich to podstawowe umiejętności, które pracodawcy poszukują. W czasie jak twoja kariera rozwija się znaczenie szybciej rosną twoje umiejętności komunikacyjne zwiększa się umiejętność mówienia, słuchania, pytania .