Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że znalezienie inwestora do startupu jest zdecydowanie trudniejszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. W jaki sposób można tego dokonać?
Konferencje biznesowe
Pierwszym sposobem jest uczestniczenie w różnego rodzaju konferencjach biznesowych. Należy zaznaczyć, że w tego rodzaju eventach może uczestniczyć nawet 1000 osób. Nie można zapomnieć, że każdy przedsiębiorca zna od 10 do kilkuset właścicieli firm. Rekomendowane jest zatem podczas przerw kawowych, obiadowych, networkingu czy after party odbycie rozmowy z możliwie największą liczbę osób. Przedsiębiorca szukający inwestora powinien zaciekawić swoim pomysłem i poinformować, jakie problemy może rozwiązać jego projekt. Nie można oczywiście pod żadnym pozorem zapomnieć wymienić się wizytówkami. Bardzo często rozmówcy mogą nie być zainteresowani zainwestować w dany startup, ale mogą znać osoby, które chętnie spotkałyby się i porozmawiały na ten temat.
Informowanie o projekcie w mediach społecznościowych
Zalecane jest informowanie na Facebooku, LinkedInie czy Youtube o tym, jaki problem może rozwiązać startup. Należy regularnie publikować posty dotyczące przebiegu prac, a także tego, co jeszcze zostało do zrobienia. Można stworzyć prezentację projektu, a następnie skorzystać z darmowego programu do nagrywania ekranu. W ten sposób potencjalni inwestorzy, betatesterzy czy klienci będą mogli uzyskać więcej informacji o tym, czym zajmuje się startup. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie poproszenie znajomych o udostępnianie postów, a także reakcję pod filmem na YouTube. W ten prosty sposób można będzie dotrzeć z przekazem do szerszego grona odbiorców.
Współpraca z portalami branżowymi
Warto stworzyć artykuł przedstawiający projekt, a następnie napisanie wiadomości do portali branżowych z prośbą o opublikowanie materiału. Oczywiście część redakcji nie będzie zainteresowana wykonać tego bez uiszczenia opłaty. Należy wtedy zaproponować korzyści danemu portalowi internetowemu z uczestniczenia w projekcie. Można również poprosić autorytety z branży o zrecenzowanie projektu. Jeżeli opinie będą pozytywne, warto poprosić daną osobę o to, czy można opublikować jej recenzję na oficjalnej stronie startupu. Jest to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie wiarygodności. Rekomendowane jest oczywiście zapoznanie się z cennikiem poszczególnych portali internetowych. Może bowiem okazać się, że za kilka tysięcy złotych będzie możliwe dotarcie do kilkunastu tysięcy osób. Pozyskanie kilku tysięcy złotych przez startup nie powinno stanowić większego problemu. Pieniądze można będzie przeznaczyć na artykuły sponsorowane.