Czy warto iść na studia marketingowe?

Czy warto iść na studia marketingowe?

Czy warto iść na studia marketingowe?

Marketing i Zarządzanie to bardzo popularny kierunek wśród osób wybierających się na studia. Czy wiedza akademicka przekłada się na praktyczne umiejętności? Na jakich stanowiskach można pracować po zakończeniu edukacji? Podpowiadamy.

Czego można nauczyć się na studiach marketingowych?

Co roku ten kierunek jest pierwszym wyborem tysięcy studentów, którzy decydują się na zgłębianie trendów marketingowych oraz specjalistycznych technik, pozwalających na praktyczne wsparcie w promocji biznesu. Dział marketingu to ważny element funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa, specjaliści w branży są więc pożądani i mają przed sobą szeroką ścieżkę rozwoju. Czy edukacja akademicka przygotowuje do przyszłej pracy? Okazuje się, że na studiach można nauczyć się m.in.:

  • praktycznych informacji o digital marketingu,
  • sposobów na budowanie wizerunku marki,
  • technik sprzedaży,
  • roli i tworzeniu contentu,

Są to tylko niektóre kompetencje, jakie przyszły absolwent będzie mógł uzyskać. Z pewnością na własną rękę również można nauczyć się podobnych umiejętności, jednak jest to zdecydowanie trudniejsze i opiera się na metodzie prób i błędów. Zajęcia uniwersyteckie zbierają te wszystkie informacje, a wiedza jest przekazywana w sposób logiczny i uporządkowany, dlatego warto rozważyć studia na kierunku marketing na swojej drodze zawodowej.

Czy studia wystarczą do pracy w marketingu?

Wykształcenie marketingowe pozwala na pracę w większości przedsiębiorstw, agencji marketingowych i content marketingowych, domów mediowych, prasie i telewizji, a nawet na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Samo zakończenie edukacji z dyplomem jest na pewno cennym punktem w CV przyszłego kandydata do pracy, ale warto już od początku edukacji angażować się w projekty studenckie, staże, praktyki, konferencje i inne możliwości rozwoju, które sprawią, że wiedza teoretyczna przerodzi się w praktyczne umiejętności. Doświadczenie ma bowiem również niemałe znaczenie w przypadku ubiegania się o pracę.

Studia marketingowe – wymagania

Każda uczelnia samodzielnie określa ilość punktów niezbędną do przekroczenia progu przyjęcia kandydata na studia, dlatego w przypadku zainteresowania taką formą edukacji należy sprawdzić indywidualny opis kierunku na stronie uniwersytetu. Wiele osób decyduje się również na studia zaoczne, które pozwalają połączyć pracę z nauką jeszcze bardziej efektywnie. Idealny kandydat na studia marketingowe powinien interesować się mediami, nowinkami w social mediach, identyfikacją wizualną znanych firm i marek. Powinien być otwarty, zmotywowany i gotowy na wiele wyzwań – praca marketingowca to bowiem nieustanne śledzenie szybko zmieniających się trendów i wprowadzanie ich do funkcjonowania przedsiębiorstwa.