W całym zbiorze reklam pojawiają się również reklamy społeczne. Reklamy te mają na celu wywołanie zmian wśród społeczeństwa, są to reklamy, które poprzez swoją prawdziwość i konkretny przekaz mają wpłynąć na zachowania ludzi. Są to reklamy często kontrowersyjne, wiele się o nich mówi, nie bywają one kolorowe, przedstawiają realia i tą mniej sympatyczną i miłą stronę życia publicznego, rodzinnego.
Takimi reklamami są reklamy, które mówią np. o tym, aby zwolnić na drodze, aby reagować na przemoc w rodzinie, w szkołach. Można je zobaczyć zarówno w telewizji jak i na plakatach lub też usłyszeć w radiu. Nie jest to zwykła reklama, nie ma na celu pokazania z jak najlepszej strony produktu. Ma na celu zwrócenie uwagi odbiorców, ale pod innym względem. Powinna dosadnie dotrzeć do odbiorców. Takich reklam nie ogląda się z przyjemnością, pokazują ciemniejszą stronę życia, ale mimo wszystko zwracają uwagę, jeśli w reklamie np. widzimy moment wypadku samochodowego, bądź zostaje nam pokazane pobite, niewinne dziecko. Daje to często do myślenia.