Własna strona internetowa to dzisiaj podstawa, ale system rezerwacji wizyt online wzmocni jej skuteczność. W jaki sposób? Zastąpi papierowy kalendarz oraz pliki w Excelu, dzięki którym kontrolujesz terminarz swój, a być może także pracowników. Pomoże Ci dotrzeć do nowych klientów, którzy wolą płatności online, nie lubią rozmawiać przez telefon i zapominają notorycznie o umówionych wizytach, a nikt im o nich nie przypomniał. Stworzy przestrzeń do nowych projektów, na które do tej pory nie było czasu. Pomoże Ci jeszcze lepiej zadbać o jakość usług, które świadczysz na co dzień. System rezerwacji wizyt online pozwoli Ci skupić się na klientach – odwdzięczą się zaangażowaniem i poleceniami, a to przyniesie Ci większą sprzedaż.
Na czym polega działanie aplikacji do rezerwacji?
Nadal wiele firm, szczególnie tych mniejszych lub jednoosobowych, korzysta z papierowych terminarzy do zarządzania wizytami klientów, rezerwacjami oraz innymi obowiązkami. Czy to jest błąd? Nie. Czy warto skorzystać z innego narzędzia i dzięki temu zwiększyć liczbę klientów lub ich zadowolenie z Twoich usług? Zdecydowanie tak!
System rezerwacji łączy w sobie funkcje klasycznego kalendarza i Excela, ale w zamian daje dużo więcej. Z jego pomocą:
- przyjmiesz od klientów płatności online,
- wygenerujesz link do spotkania w formie video,
- zaplanujesz grafik dla siebie i zespołu,
- wyślesz klientom przypomnienia o zbliżającej się wizycie,
- stworzysz stronę internetową oraz aplikację mobilną, co zwiększy świadomość marki wśród odbiorców,
- będziesz przyjmować rezerwacje przez całą dobę.
Konfiguracja takiej aplikacji do rezerwacji wizyt zajmie Ci mniej więcej godzinę – do tego możesz liczyć na wsparcie twórców oprogramowania.
Kalendarz rezerwacji online – dla jakiej działalności?
W jakich branżach aplikacja do rezerwacji wizyt sprawdza się najlepiej? Możesz mieć wątpliwości, czy jest sens decydować się na dodatkowe oprogramowanie. Zastanawiać się, czy jeśli działasz w pojedynkę, to odczujesz jakąkolwiek różnicę. System rezerwacji online z płatnościami jest rozwiązaniem zarówno dla kilku- czy kilkunastoosobowych firm, jak i JDG.
Zastanów się, ile obowiązków jest na Twojej głowie, jeśli działasz w pojedynkę. Musisz nie tylko obsługiwać klientów, ale również ich pozyskiwać, zarządzać terminarzem, kontrolować skalę odwoływanych konsultacji i dbać o wizerunek w sieci. Umawianie wizyt online jest ułatwieniem nie tylko dla Twoich klientów, ale także dla Ciebie. Korzystają z tego:
- prawniczki,
- psychoterapeuci,
- fizjoterapeutki,
- lekarze różnych specjalizacji działający prywatnie,
- trenerki personalne,
- coacherzy,
- salony SPA,
- fryzjerki,
- kosmetolożki,
- korepetytorzy,
- doradcy biznesowi i doradczynie podatkowe.
Aplikacja do rezerwacji sprawdzi się w zasadzie w każdym biznesie, w którym zarządza się kalendarzem i świadczy usługi dla klientów. Dzięki niej odzyskujesz czas potrzebny do tworzenia nowych procedur, jeśli jest was w firmie więcej. Możesz rozwijać kompetencje, dzięki czemu rozszerzysz zakres usług. Możesz pracować nad jakością obsługi. Przede wszystkim jednak masz szansę dotrzeć do nowych klientów, którzy większość zakupowych decyzji podejmują w internecie. Bez oprogramowania będzie to dużo trudniejsze.
Pozostaje jeszcze pytanie, jaka jest najlepsza aplikacja do rezerwacji wizyt. System musi być prosty w obsłudze, a współpraca z twórcami zadowalająca. Sprawdź też, czy funkcjonalności, które oferuje aplikacja, przydadzą się w Twoim biznesie. Zwróć uwagę, czy jest zintegrowana z programami, z których korzystasz na co dzień, np. Google Meet. Jeśli nie wiesz, które rozwiązanie wybrać, możesz się umówić na bezpłatną konsultację z Calendeskiem – to Ci pomoże podjąć decyzję.