Jak pozyskiwać klientów w mediach społecznościowych?

Jak pozyskiwać klientów w mediach społecznościowych?

Warto wiedzieć, że obecnie jest bardzo dużo sposobów na skuteczne pozyskiwanie klientów z mediów społecznościowych. Można tego dokonać wykorzystując płatną reklamę, grupy tematyczne czy Fanpage. Dla osób, które nie dysponują dużym budżetem, ale mają mnóstwo czasu, znacznie lepszą opcją będzie skorzystanie z dwóch ostatnich możliwości. 

Pozyskiwanie klientów z grup na Facebooku

Należy mieć świadomość, że wspomniana metoda najlepiej działa w dłuższej perspektywie. W najprostszym możliwym ujęciu polega na wybraniu przez daną osobę kilku grup, na których będzie się ona udzielała w komentarzach, a także tworzyła merytoryczne posty dające wartość społeczności. Strategia powinna przynieść rezultaty po 2-3 miesiącach. Jeżeli przedsiębiorca planujący pozyskiwać klientów zajmuje się np. szkoleniami ze sprzedaży, może codziennie lub co kilka dniu publikować wartościowy post przedstawiający określoną technikę sprzedaży. Będzie w ten sposób budował autorytet w grupie i wyróżni się na tle pozostałych ekspertów. Rekomendowane jest również odpowiadanie w komentarzach pod postami. Dzięki temu przedsiębiorca zostanie zapamiętany. Gdy użytkownik będzie miał problem ze sprzedażą i podzieli się swoim doświadczeniem na grupie, warto mu doradzić. Metoda pozwala na zbudowanie pozycji eksperta w grupie. Można w ciągu 2-3 miesięcy spodziewać się zapytań o świadczone usługi czy propozycje poprowadzenia szkolenia sprzedażowego.

Zbudowanie Fanpage

Jest to kolejny sposób na pozyskiwanie klientów w mediach społecznościowych. Warto w pierwszej kolejności zaprosić osoby ze swojej listy do kontaktów do polubienia stworzonego Fanpage. Kolejnym etapem będzie zapytanie każdej z osób, czy mogłaby zaprosić jednego swojego znajomego do polubienia. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zdecydowana większość osób spełni tak niewielką prośbę. Istotne znaczenie będą miały publikowane treści. Rekomendowane jest skoncentrowanie się na rozwiązywaniu problemów grupy docelowej. Przykładowo malarz może publikować nie tylko dotychczasowe realizacje, ale również pokazywać sposoby, jak można samodzielnie poradzić sobie z drobnymi plamami na ścianie. Świetnym sposobem będzie także recenzowanie narzędzi malarskich do użytku domowego. Jeżeli ludzie będą korzystali z jego porad, istnieje większe prawdopodobieństwo, że skorzystają z usług tego malarza, gdy zajdzie taka potrzeba. Oczywiście warto dzielić się informacjami na grupach tematycznych. Można również poprosić znajomych, czy mogliby udostępnić dany post. W ten sposób komunikat dojdzie do zdecydowanie większego grona odbiorców i potencjalnych klientów.