Dlaczego e-commerce cieszy się tak dużą popularnością?

Dlaczego e-commerce cieszy się tak dużą popularnością?

E-commerce, czyli handel w sieci, eksplodował w popularności w ciągu ostatnich kilku lat. Swoje towary i usługi w Internecie zaczęło oferować nawet wiele firm, które dotychczas działały całkowicie offline. Nie stało się tak bez powodu, a przyczyny popularności e-commerce są na tyle interesujące (i znaczące), że warto je omówić.

Jeśli więc prowadzicie firmę i zastanawiacie się, czy warto chociaż częściowo przenieść swoje działania do Internetu, ten artykuł powstał właśnie z myślą o Was. Skąd się wzięła popularność e-commerce, jakie zalety ma handel w sieci i czy warto w niego zainwestować? Doradzamy!

E-commerce przede wszystkim pozwala klientom oszczędzić czas i energię

Biorąc pod uwagę obecną sytuację zdrowotną panującą w Polsce i na świecie, nie da się zaprzeczyć, że popularność e-commerce wynika przynajmniej częściowo z bezpieczeństwa takiego rozwiążania. Handel przez Internet nie wymaga kontaktu międzyludzkiego twarzą w twarz, a tym bardziej gromadzenia wielu osób na niewielkiej, zamkniętej przestrzeni, tak, jak jest to w przypadku fizycznych sklepów. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z faktu, że aktualna sytuacja tylko przyspieszyła proces, który trwał od dłuższego czasu i nabierał coraz szybszego tempa.

E-commerce notowało wzrosty na długo przed 2020 rokiem. Wynika to przede wszystkim z tego, że taka forma handlu pozwala klientom oszczędzić wiele czasu i energii. Mogą oni robić zakupy bez wychodzenia z domu, o każdej porze dnia i nocy. Doceniają to zwłaszcza osoby mieszkające poza miastami, które nie mają w pobliżu wielu sklepów, ale nie tylko. Niezależnie od miejsca zamieszkania, wiele osób po prostu nie ma czasu, aby robić zakupy w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza w dniach roboczych.

W e-commerce łatwo zacząć

Wiemy już, co przyciąga klientów do e-commerce, ale co sprawia, że również właściciele firm tak pozytywnie podchodzą do handlu w sieci? Cóż, jednym z ważnych powodów jest to, że wbrew pozorom przeniesienie swojego sklepu do Internetu nie jest obecnie takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Szereg użytecznych wskazówek i poradników można znaleźć tutaj: hurtecommerce.pl – warto się z nimi zapoznać, ponieważ co prawda zacząć jest łatwo, ale osiągnąć sukces już niekoniecznie. Dlatego dobrze jest sugerować się poradami od wykwalifikowanych, doświadczonych ekspertów.

Warto też wspomnieć, że w przypadku e-commerce odchodzą koszty stałe w postaci wynajmu miejsca na sklep stacjonarny, sprzątania go i zatrudnienia sprzedawców, którzy będą w nim pracować. Jest to więc potencjalnie spora oszczędność, zwłaszcza w przypadku miast, w których wynajem lokalu jest bardzo drogi.