Jak zrobić wizytówkę w Wordzie

Jak zrobić wizytówkę w Wordzie

Jeśli chcesz samodzielnie stworzyć wizytówkę, nie będzie ci do tego potrzebny żaden specjalny program graficzny. Program Microsoft Word to o wiele więcej niż zwyczajny edytor tekstu, można go z powodzeniem wykorzystywać także do niektórych projektów graficznych. Wizytówkę w prosty sposób można wykonać w programie Microsoft Word stosując się do kilku wskazówek. Jest to dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie posługują się zaawansowanymi programami do grafiki komputerowej. Wizytówkę w Wordzie można wykonać w przeciągu zaledwie kilku minut. Zapoznaj się z poniższą instrukcją i stwórz samodzielnie profesjonalną wizytówkę.

Jak wykonać wizytówkę w Wordzie?

Po otwarciu nowego dokumentu, wybierz menu Korespondencja. Następnie wybierz opcję Etykiety. Na ekranie pojawi się okienko dialogowe, kliknij w nim przycisk Opcje. Pojawi się kolejne okienko. Na liście Numer produktu zaznacz opcję Wizytówka. Następnie zatwierdź przyciskiem Ok. Wrócisz następnie do okna dialogowego Koperty i Etykiety, gdzie należy wybrać opcję Stwórz nowy dokument.

W nowo otwartym dokumencie pojawi się gotowy już szablon wizytówek. Teraz możesz umieścić w nim tekst i sformatować go wedle uznania.

Kolejnym krokiem będzie wstawienie odpowiedniego tła dla naszej wizytówki. Aby tego dokonać, należy wybrać menu Wstawianie, a następnie kliknąć przycisk Kształty. Wyświetli się lista kształtów, wybierz na niej prostokąt. Wybierz odpowiedni kolor. Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na gotowy kształt, rozwinie się menu, z którego wybierz Dodaj tekst. To umożliwi dodanie napisu na utworzonym kształcie. Po zakończeniu projektowania wizytówki, należy ją przekleić do kolejnych pól tabeli widocznych w dokumencie. Dodatkowo możesz również uzupełnić wizytówkę o zdjęcie lub logo twojej firmy. Po zakończeniu tego procesu wizytówki są już gotowe do druku. Gotowe wizytówki wydrukuj na odpowiednim papierze. Musi być to solidny, grubszy papier, dzięki któremu twoja wizytówka będzie wyglądała profesjonalnie.

Gotowe szablony wizytówek w Wordzie

Istnieje też drugi, nieco szybszy sposób na wykonanie wizytówki w Wordzie. Możliwe jest użycie gotowych szablonów wizytówek dostępnych na stronie Microsoft Online. Word oferuje szeroki wybór szablonów, które można odpowiednio dostosować do specyfiki swojej firmy. Aby z nich skorzystać, należy w programie Word wybrać przycisk pakietu MS Word. Jest on umieszczony w dolnym lewym rogu ekranu. Natępnie należy wybrać opcję Nowy. Na ekranie pojawią się szablony, a po prawej stronie lista sekcji, na której należy zaznaczyć Wizytówki. Pamiętaj, że aby użyć gotowych szablonów, niezbędne jest połączenie z Internetem. Po wybraniu odpowiednich szablonów, zostaniesz połączony ze stroną internetową MS Online i rozpocznie się proces ich pobierania. Po wyborze odpowiedniego szablonu otworzy się dokument z gotowymi do edycji wizytówkami. Jedyne, co trzeba teraz zrobić, to podmienić dane. W momencie wprowadzania danych na jedną z widocznych wizytówek, dane zaktualizują się automatycznie na wszystkich pozostałych.